De Beluga's

De Beluga’s zijn nieuwsgierige improspelers die elke training en elk optreden sierlijk duiken in allerlei stijlen.

Celestijnenlaan 7, 3001 Heverlee

De Beluga’s zijn nieuwsgierige improspelers die elke training en elk optreden sierlijk duiken in allerlei stijlen improvisatietheater. Zo verkennen ze de dieptes van de zee, van zichzelf en van iedereen die dit mag meemaken.

Dat ze dit kunnen presteren hebben ze te danken aan miljoenen jaren evolutie. Die heeft de Beluga’s gestroomlijnd naar een krachtig lichaam met daarop een kleine afgeronde kop, een korte snuit en op hun voorhoofd een dikke speklaag. Kortom, een lichaam dat in een fractie van een seconde ideeën accepteert van medespelers en meewerkt naar een sterk verhaal.

Kenmerkend is dat de Beluga’s in tegenstelling tot de meeste andere improspelers een buigzame nek hebben, zodat ze kunnen knikken en hun hoofd kunnen draaien. Zo wordt elke voorstelling een emotionele rollercoaster.

De doorsnee Beluga improspeler wordt maximaal 7 meter lang en 2000 kg zwaar en bereikt een leeftijd in positieve correlatie met de regelmaat waarmee die speler impro heeft kunnen spelen in zijn leven. Longitudinale studies volgen nog.

De Beluga’s kunnen een relatief groot aantal geluiden uitbrengen. Bij een exemplaar in gevangenschap werd vastgesteld dat hij menselijke geluiden probeerde na te bootsen.