Hoeckhuys-Walden

Het Hoeckhuys is de ontmoetingsplek van Walden die een boost geeft aan je mentale welzijn.

Vital Decosterstraat 88, 3000 Leuven

Het Hoeckhuys is het ontmoetingscentrum van Walden. Het ontmoetingscentrum is in de eerste plaats bedoeld voor personen met een psychische kwetsbaarheid voor wie de maatschappij (tijdelijk) te hard is. Maar iedereen is er welkom; buren, vrienden, familie en geïnteresseerden.

Je kan er terecht voor een gemoedelijke en ondersteunende babbel, een gezellig kopje koffie of het gebeuren vanop een achtergrond aanschouwen. De functie van het centrum is om ontmoeting te vergemakkelijken zodat er een moment aan de eenzaamheid of problemen kan ontsnapt worden.

Je kan er ok deelnemen aan workshops, infosessies, uitstappen, vakanties, sport- en culturele activiteiten. Daarnaast biedt het Hoeckhuys ook voor velen op een laagdrempelige vrijwilligerswerk of daginvulling aan. Tenslotte is er ook een educatief aanbod i.k.v. de Herstelacademie worden er korte opleidingen georganiseerd die een link hebben met het persoonlijk herstel van een psychische kwetsbaarheid.