Arenbergorkest

Het Arenbergorkest is een symfonisch studentenorkest van Leuven. Ze brengen steeds een mix van film- en klassiek muziek.

Gebouw/Lokaal: Ensemblezaal STUK
Naamsestraat 96, 3000 Leuven

Wat is het Arenbergorkest? Het grootste symfonisch studentenorkest van Leuven, met ongeveer negentig muzikanten. Ieder semester organiseren ze een concert rond een bepaald thema, zoals bijvoorbeeld: Bal Masqué, Midwinter's Nightmare, Colours of the World, Space, Nord, Musica Magica, Elemental ...

Het programma is een mix van klassieke muziek, filmmuziek en alles ertussenin! Van de vijfde symfonie van Beethoven tot John Williams' Star Wars, van de musicalmuziek van Leonard Bernstein tot de donkere tango van Astor Piazzola, van The Great Gate of Kiev van Modest Mussorgsky tot That "Do-Wah" Thing van Luther Henderson ... Zelfs het stadlied van Leuven, "O Leuven" staat op het repertoire.

Ieder semester staan ze er opnieuw met een interessant en divers programma. Dat betekent natuurlijk niet dat muziek het enige is in hun leven: ze zijn en blijven studenten! Daarom organiseren ze ook veel activiteiten buiten de repetities, om het groepsgevoel nog te versterken.

Aan het begin van elk academiejaar is het Arenbergorkest op zoek naar nieuwe muzikanten! Hou de facebookpagina in de gaten voor meer informatie over de kennismakingsrepetitie.