Computer Vrienden Leuven

Een computerclub voor iedereen

Gebouw/Lokaal: Café Tempo
Becker Remyplein 52, 3010 Kessel-lo

De Computer Vrienden Leuven (afgekort: CVL) is een feitelijke vereniging gevestigd in het Leuvense waar vrijwilligers, als vrienden onder elkaar, mekaar helpen in onze alsmaar (sneller) groeiende digitale maatschappij, en van elkaar willen leren.

Kernthema is computers en programma's (alsook multimedia en internet) laagdrempelig toegankelijk te maken (en te houden) voor iedereen die er onvermijdelijk mee geconfronteerd wordt of er interesse voor betoont, maar er geen diepgaande kennis over bezit zoals de jongere (of ter zake hoog opgeleide) generaties.

Periodieke ledenbijeenkomsten met vormingssessies allerhande zijn daarin het orgelpunt, aangevuld met een werkatelier (waarbij steeds getracht wordt je computerproblemen op te lossen), vooropgesteld natuurlijk dat er mensen (met kennis van zaken) aanwezig (en beschikbaar) zijn. Maar als ze je zelf niet kunnen helpen, weten ze je altijd wel door te verwijzen ...