Fotogroep Park-Heverlea

Een groep gedreven en enthousiaste fotografen

Gebouw/Lokaal: Zaal Ter Bancke
Tervuursesteenweg 255, 3001 Heverlee

In Fotogroep Park-Heverlea (FPH) vinden zowel ervaren leden als beginnelingen hun gading.

Wat ze vooral proberen te doen: pakkende en aangrijpende beelden maken. Daartoe willen ze samen meer vaardigheden en kennis verwerven, hun visie verrijken door elkaars foto's te bekijken, te bespreken en te beoordelen, en zich laten inspireren door de experimenten van de medeleden.

Zowat alle thema's komen aanbod: landschap, portret, macro- of straatfotografie, zowel digitaal als analoog. Ze proberen inzichten te verruimen. Ze verkennen samen technieken als belichting, bewerking, printen...

De groep heeft maandelijks twee activiteiten: één samenkomst in Zaal Ter Bancke aan de Tervuurse Steenweg 255 te Heverlee (woensdagavond om 20 uur), waar ze o.a. onze beelden tonen en bespreken en één praktische activiteit: samen fotograferen op een nabije of verderaf gelegen locatie, een spreekbeurt bijwonen, samen een tentoonstelling bezoeken.

FPH organiseert ook een- of meerdaagse fotoreizen in binnen- of buitenland. De beste beelden tonen ze in een lunchbar te Haasrode en te Heverlee in een continue en wisselende tentoonstelling.