Hal 5

Een tijdelijke invulling en 'broedplaats voor nieuwstedelijk experiment' op de Centrale Werkplaatsen in Kessel-Lo.

Gebouw/Lokaal: Hal 5
Diestsesteenweg 104, 3010 Kessel-lo
E-mail: info@hal5.be
Website: http://www.hal5.be

HAL 5 vormt de leegstaande historische spoorweghallen om tot een bruisende, stedelijke en duurzame broed- en ontmoetingsplek. Het project biedt ruimte voor experiment en creëert een duidelijke meerwaarde voor zowel plek, buurt als stad.

Het project zorgt voor een nieuwe dynamiek op de Centrale Werkplaatsen, het kloppend hart van Kessel-Lo. Hal 5 biedt onderdak aan een interessante mix van initiatieven en organisaties die inzetten op voeding, bewegen, gemeenschapsopbouw en duurzaam ondernemen. Ook kan je er ruimte huren voor evenementiële activiteiten met respect voor de buurt.

Daarnaast kan je terecht in de (buurt)bar waar je een hapje kan eten en waar er mogelijkheid is tot ontmoeting met iedereen of schuif aan tafel bij je buur op één van de volkskeukens. Neem een kijkje in de agenda voor alle activiteiten in en rond Hal 5!

Dit project gaat om een tijdelijke invulling voor vijf jaar (vanaf sept '17), waarbij de ruimte gehuurd wordt van AGSL, tot de stad Leuven start aan de definitieve restauratie van de hallen.