Hojapa vzw

Hojapa brengt theater in Wilsele-Putkapel en is ontstaan uit de feestelijkheden in 1995 rond HOnderd JAar PArochie.

Weggevoerdenstraat 137, 3012 Wilsele

De naam “Hojapa” is ontstaan uit de feestelijkheden rond HOnderd JAar PArochie in 1995. Naar aanleiding van dit eeuwfeest werd in de parochiekerk een totaalspektakel opgevoerd met meer dan honderd acteurs, zangers, muzikanten en figuranten. Na dit optreden hebben een aantal medewerkers aan dit spektakel de koppen bij mekaar gestoken en werd er beslist om een toneelvereniging op te richten die in Wilsele-Putkapel (opnieuw) toneel brengt. Deze nieuwe vereniging is officieel tot leven gekomen op 5 september 1995.

Het doel van de vereniging is kwalitatief amateurtoneel te brengen. Ze wil aan iedereen die geïnteresseerd is, en de nodige tijd ervoor wil vrijmaken, de kans geven te fungeren als acteur, als technicus, als medeorganisator van een productie, als bestuurslid. Ze beschouwen het brengen van amateurtoneel als teamwerk. Voor een productie wordt er dan ook beroep gedaan op tal van enthousiaste vrijwilligers, ieder met zijn/haar bijdrage, hoe klein soms ook.

Hojapa speelt twee producties per jaar, meestal in november en maart, in het Gemeenschapscentrum De Bosstraat te Wilsele-Putkapel. De repetities gaan door in afwisselend drie gebruikelijke locaties; deze worden aan het begin van het productieproces vastgelegd en meegedeeld. De planning wordt zo veel mogelijk afgestemd op de individuele beschikbaarheid van spelers. In juni organiseert Hojapa tevens zijn jaarlijkse barbecue; heerlijk smullen in een gezellige sfeer.

Wie zich gebeten voelt door de toneelmicrobe kan contact opnemen via info@hojapa.be of bellen naar 016 44 39 68. Voor meer informatie kan je ook terecht op www.hojapa.be

Gezocht:

Hojapa verwelkomt met open armen alle potentiële medewerkers: spelers, decorbouwers, teksthulp  ... Iedereen mag zich aanbieden.

Mail naar info@hojapa.be of bel naar 016 44 39 68.