Kamerkoor Koordinaat

Kamerkoor Koordinaat is een gemengd volwassenenkoor onder leiding van Sybrand Maertens.

Gebouw/Lokaal: Gemeentehuis Heverlee
Waversebaan 66, 3001 Heverlee

Koordinaat is een Leuvens kamerkoor dat bestaat uit een 35-tal leden. Het ontstond als een studentenkoortje in 1997. Jan Van Hove dirigeerde Koordinaat sinds de oprichting tot 2022. Onder zijn kundige leiding heeft Koordinaat een breed repertoire opgebouwd. In hun optredens proberen de leden vooral hun enthousiasme en liefde voor de muziek op het publiek over te brengen, zonder een enkele toegeving te willen doen aan de artistieke kwaliteit van de uitvoering. De laatste jaren deelde Jan Van Hove de dirigentenrol met Johan Corveleyn. Eind 2022 nam Sybrand Maertens het dirigeerstokje over.

Koordinaat repeteert elke woensdagavond in de raadzaal van het voormalige gemeentehuis van Heverlee bij Leuven. Naast de muzikale activiteiten is het een vaste traditie geworden elk jaar een koorreis in te richten.

Momenteel hebben we vacatures voor alle stemmen. Als zingen bij Koordinaat jou wel aanspreekt, laat dan van je horen op  contact@koordinaat.be