Kiryoku Ryu

Bij Kiryoku Ryu kunnen zowel kinderen als volwassenen, man of vrouw, Jiu Jitsu aanleren.

Gebouw/Lokaal: Basisschool Hertog Karel
Bornestraat 30, 3012 Wilsele

Het hoofddoel is "zelfverdediging", daarom is het aangeleerde programma aangepast aan moderne omstandigheden. Ze leiden de leden op door hen "principes" en "concepten" bij te brengen. Deze worden dan getoond en geoefend door technieken aan te leren.

Deze gevechtsport is geen competitiesport. Ze hebben zeer veel respect voor competitievormen zoals judo, Brazilian Jiu Jitsu of Kumite (Karate). In de aangeleerde stijlen is echter geen plaats voor pure competitiesport, omdat er geen sprake kan zijn van "fair-play" of "wedstrijdregels" in zelfverdediging. In de praktijk is Kenpo Jiu Jitsu een zeer realistische zelfverdediging. Doordat de aangeleerde principes en concepten toelaten technieken "op maat te brengen", is de school voor iedereen toegankelijk (man of vrouw, jeugd (vanaf 8 jaar) en volwassenen.).