Koninklijke Harmonie Volharding Kessel-Lo

Harmonie Volharding - een oude vereniging maar jong van hart.

Gebouw/Lokaal: Vlierbeekzaal
Abdij Vlierbeek, 3010 Kessel-lo

Koninklijke Harmonie Volharding Kessel-Lo (opgericht in 1925) olv dirigent Benny Laureyn is een erg jonge vereniging. De oprichting van een instaporkest olv Nele Ghijs in 1999 zorgt voor een constante instroom van nieuwe muzikanten.

Het zal dan ook niet verwonderen dat Volharding jaarlijks enkele originele concerten aflevert, vaak in samenwerking met andere verenigingen. Zo was er al een musicalavond met het koor Canzonetta, een dubbelconcert met Panta Rei en een optreden met toneelvereniging "Trivial Muffins".

Een hoogtepunt was het concert met showkoor Amuse en sopraan Noëmie Schellens in 2014, maar ook het 3x uitverkochte Wagehuys voor het kinderconcert “Hokus Spokus” met 2 goochelaars en hun “directrice” en het jubileumconcert in 2015 waar de presentatrice enkele sappige anekdotes uit het rijke verleden ten berde bracht. De voorstelling "En/Of", ism met Cirkus in Beweging tijdens Amateurama 2018, zal eveneens niet snel vergeten zal worden.

Verder luistert Volharding jaarlijks een aantal stadsactiviteiten op zoals de Abrahamstoet, de opening van de Kermis en de Stoet der Jaartallen.

Gezocht:

Zin om mee te spelen? Stuur een mailtje naar info@harmonievolharding.be voor meer informatie.