Lions Club Leuven

Lodewijk Engelbertus van Arenbergplein 8, 3000 Leuven

Over deze vereniging

Wat doen we

Wij zijn een groep vrijwilligers die zich inzetten in de regio van Leuven voor jongeren. Ons belangrijkste doel is om er voor te zorgen dat al onze jongeren in de maatschappij dezelfde kansen krijgen.

Lions Club Leuven is een onderdeel van de grootste NGO in de wereld : Lions International

De oprichting van de club gebeurde op 1956. In 2019 bestaan we dus 63 jaar.

Sociaal Relevant

Wij willen onze middelen en inzet verbinden waar de nood het hoogst is. Het bestrijden van sociale armoede onder de jongeren staat hoog op onze agenda.

Jeugd

Wij zetten ons speciaal in voor de jongeren tot een leeftijd van 22 jaar.

Regio Leuven

De noden in de wereld zijn groot maar we hebben een duidelijke keuze gemaakt voor de regio Leuven. Via Lions Club International zetten we ons ook in voor international projecten : Sight First, Natuurrampen,....

Criteria

We hebben duidelijke gedefineerde criteria die we gebruiken om een keuze te maken waaraan we onze middelen en inzet toekennen : Waar we het verschil kunnen maken, continuiteit, startende projecten en naar de toekomst gericht