't Havermeuleke

't Havermeuleke is één van de bekendere Vlaamse volkskunstgroepen.

Gebouw/Lokaal: Heilige Drievuldigheidscollege
Oude Markt 28, 3000 Leuven

Hoewel de leden van 't Havermeuleke zich in de eerste plaats op volksdansen focussen, hebben ze hun activiteiten gaandeweg uitgebreid met volksmuziek en vendelzwaaien. Het dansrepertoire bestaat zowel uit traditionele en nieuw gecreëerde Vlaamse volksdansen, als buitenlandse dansen die een aangename afwisseling vormen tijdens de wekelijkse repetities.

Het blijft niet enkel bij repeteren. 't Havermeuleke beschikt over een grote variëteit aan dansprogramma's waarmee de groep regelmatig optreedt in binnen- en buitenland. Recent traden ze nog op in de US, Portugal en Oostenrijk.

De groep houdt zich niet enkel met dansen bezig. Ze organiseren ook andere activiteiten, zoals de jaarlijkse wandeling en fietstocht met een barbecue als afsluiter. Of ze gaan bowlen of poolen wanneer er geen repetitie is. Bovendien gaan ze ieder jaar op weekend. Al deze activiteiten versterken de vriendschap tussen de groepsleden en zorgen voor een fijne groepssfeer, zowel tijdens als buiten het dansen.

Ben je op zoek naar een leuke vrijdagavond activiteit, alleen of met vriend(inn)en? Zoek je eens iets anders? Dan ben jij misschien wel juiste persoon om 't Havermeuleke te versterken!

Kom zeker eens een repetitie bijwonen tussen 20 & 22 uur op vrijdagavond in de sportzaal van het HDC!