Vivamo

Vivamo is een dansvereniging voor senioren.

Gebouw/Lokaal: De Curve
De Becker Remyplein 27, 3010 Kessel-lo

Sinds jaar en dag komt iedere maandagnamiddag de hechte groep seniorendansers van Vivamo samen om te ‘rounddansen'.

“Dat is een stijl die overgewaaid is uit de Verenigde Staten,” vertelt Marc Argos die al 18 jaar lang trouw op post is. “Vaste danspartners vinden elkaar op het ritme van de muziek en in de speciale danspassen die de dansleider afroept – ‘called’ in het jargon. We dansen allemaal in een cirkel, vandaar het ‘round’ dansen.”

“Het is een ontspannende hobby, die ik niet zou kunnen missen. Ik ben er ingerold dankzij mijn vrouw die al langer lid was. Op dit ogenblik zijn we met een 15-tal leden. Ons jongste lid is achteraan in de 60, het oudste lid dat nog actief meedanst, is 92! We zouden het heel fijn vinden als er nieuwe leden aansluiten. Je hoeft daar niets voor te kunnen, want alles wat je moet weten, leer je al doende.”

Wie nieuwsgierig is, kan Vivamo aan het werk zien op Amateurama. Op zaterdag 28 april palmen ze de scène van de Minnepoort in met walsjes, pittige rumba’s, stevige cha-cha’s ... op de tonen van gekende evergreens.

Wil je meedansen? Meld je op maandagnamiddag aan in De Curve (tussen 14 en 16.30 uur) en je wordt met open armen ontvangen!