Vloer 1

Vloer 1 zet in op laagdrempelige repetitieruimtes, een DIY-studio en een ontmoetingsplek voor jonge (amateur)muzikanten.

Gebouw/Lokaal: Stelplaats
Diestsepoort 15, 3000 Leuven

VLOER 1 is een sociaal geëngageerde VZW die zich in het tijdelijke bezettingsproject STELPLAATS bevindt. De hoofddoelstelling van VLOER 1 bestaat uit het aanbieden van repetitieruimtes op basis van sociale tarieven en zet ook in op een DIY-studio en een ontmoetingsplek voor jonge amateurmuzikanten in Leuven.

Bestaande organisaties zijn vooral gericht op het aanbieden van een kwaliteitsvol cultureel programma. Dit kan echter niet altijd samen gaan met een toegankelijk beleid en kan vaak geen laagdrempelig karakter bieden.

Onze organisatie spitst zich daarom toe op een toegankelijke werking voor vrijwilligers en een lage drempel voor gebruikers. Dit betekent concreet dat VLOER 1 toegankelijke repetitiekoten voorziet, de mogelijkheid biedt tot het organiseren van kleinschalige concerten en het opnemen van simpele demo’s voor haar gebruikers. Dit kan door de sociale tarieven van de repetitiekoten en de polyvalente ruimte, de openheid van de organisatie en de niet-formele setting.