WEL - Universitaire Werkgroep Literatuur en Media

WEL is een Universitaire Werkgroep rond literatuur en media.

Kapucijnenvoer 67/31, 3000 Leuven

De UWLM is opgericht in 1980 (STUC). Al 38 jaar biedt zij een opleiding voor wie passief of actief geïnteresseerd is in literaire genres en deze van de media. Dit gebeurt via cursussen (telkens inleiding met oefeningen).

De namen van de docenten en de resultaten (lijst met publicaties in boekvorm, lijst met media-activiteiten van onze ex-cursisten) vindt u op de website uwlm.be. Een recente bekroning was die van Koen Peeters (ECI-Literatuurprijs).

Tevens organiseert WEL ieder jaar twee wedstrijden: Flitsverhaal (i.s.m.Lions Club Leuven Erasmus) en Essay (i.s.m. stad Leuven). De deadline is 15 december. Wil eerst het reglement bekijken op de website, of neem contact op.

Om de drie maanden verschijnt 'WEL', een tijdschrift, vol verhalen, essays, gedichten en actuele info over 'het wereldje'. Proefnummer op aanvraag, jaarabonnement 16 euro.

In 1980 was het initiatief van de UWLM de eerste dergelijke veelzijdige opleiding in ons taalgebied.